Ducati Monster Motorcycle Forum banner

Koppeling slaaf cilinder probleem misschien

394 views 2 replies 3 participants last post by  apduc  
#1 ·
Hallo, ik heb het moeilijk om de neutraal te vinden op mijn 2016 monster 1200. Ik had de koppelingscilinder verwijderd om het voortandwiel te vervangen en er lekte vloeistof uit de zuiger. Ik heb hem teruggeplaatst, ontlucht, de motorfiets bedient de koppeling goed als hij draait, maar hij vindt de neutraal niet om zijn leven te redden. Geen idee wat er aan de hand is, want het was voorheen prima. Het is voor mij alleen logisch dat de koppeling werkt, dus hoe zou dat van invloed kunnen zijn op het vinden van neutraal, maar het probleem bestaat nog steeds. Ik heb bijna een halve liter remvloeistof erdoorheen geperst, ontluchtend van boven en van onderen. Maar misschien zit er nog steeds lucht in.

#2 ·
Ik had de koppelingscilinder verwijderd om het voortandwiel te vervangen en er lekte vloeistof uit de zuiger.
Je hebt je vraag in feite zelf beantwoord. De koppelingscilinder mag helemaal niet lekken als je alleen de 3 bouten verwijdert. Zeker geen vloeistof langs de zuiger.
Je zou hem vrij van het tandwiel moeten kunnen laten hangen, zolang je de koppelingshendel niet bedient.
Ja, een lekkende zuiger en de koppeling werken niet volledig. Vervang de cilinder.