Hoe u problemen met de brandstofpomp kunt verhelpen als gevolg van defecte bedrading.
Ik verwees naar deze site voor ideeën toen ik problemen had met mijn brandstofpomp, dus ik dacht dat ik een walkthrough zou plaatsen.
Ik kocht de motorfiets gebruikt (2006 Monster S2R 1000) en reed ongeveer 8 maanden zonder problemen. Toen begonnen er af en toe storingen in de brandstofpomp op te treden. Ik controleerde eerst alle blootliggende bedrading op een open verbinding of kortsluiting. Uiteindelijk belandde ik in forums, elimineerde ik de gemakkelijk te controleren suggesties en besloot ik uiteindelijk de pomp eruit te trekken. Hieronder staat een walkthrough van mijn reparatie. Met uitzondering van de uithardingstijd van 6 uur voor de epoxy, zou het werk zelf niet meer dan een paar uur moeten duren.
START
1. Koppel de stroom naar de brandstofpomp los door de 4-pins stekker los te koppelen.
2. Leeg de tank. Ik gebruikte de handpomp van $ 3 uit de autozaak. Pompten hem zo laag als ik redelijkerwijs kon. Heb het gas natuurlijk gered.
3. Zodra het brandstofpeil laag genoeg is, kantelt u de tank op zijn kant om te voorkomen dat de resterende brandstof van de brandstofpompflens afkomt.
4. Verwijder de pomp. Trek de 6 schroeven eruit om de brandstofpomp te verwijderen. Nadat de pomp was verwijderd, pompte ik het resterende gas uit de tank om te voorkomen dat ik het inademde terwijl het verdampte. Dit was de eerste keer dat ik de brandstofpomp op deze motorfiets had verwijderd. Als je het nog niet eerder hebt gezien, hier is een foto.
5. Controleer, nadat de pomp is verwijderd, de weerstand van de rode draad over de epoxyverbinding. Ik sloot de aansluitingen aan op de rode aansluiting buiten de tank en onderzocht de rode connector aan de binnenkant van de tank. De weerstand op de ohmmeter gaf een lage weerstand aan (~ 3 ohm), zoals het hoort; toen ik echter aan de rode draad van de binnenkant van de tank trok of draaide, steeg de weerstand tot honderden keren, wat erop wees dat de draad ergens in de epoxyverbinding slecht contact maakte. Als de weerstand abnormaal hoog is tijdens het knoeien met de rode draad, heeft u waarschijnlijk hetzelfde probleem.
6. Nadat u hebt bevestigd dat u een verbindingsprobleem heeft, moet u de plastic onderdelen van de brandstofpompbekleding (de brandstofniveausensor en een groter zwart bekledingsstuk) verwijderen om toegang te krijgen tot de epoxyverbinding. Er zijn verschillende kleine stalen clips die de onderdelen bij elkaar houden. Ik schoof de clips voorzichtig met een kleine schroevendraaier eraf, zodat ik ze opnieuw kon gebruiken. Ik heb er een paar gebogen tijdens het verwijderen, maar heb ze gewoon weer platgeslagen met een hamer.
7. Zodra u toegang heeft tot de epoxyverbinding, graaft u door de epoxy voor de draadverbinding. Ik gebruikte een kleine schroevendraaier om de epoxy van de rode draad weg te graven, terwijl ik ervoor zorgde dat ik de andere drie draden niet stoorde. Ongeveer 1/2", aan het einde van de rode draad, kwam ik een slecht gesoldeerde verbinding tegen. De draad kon gemakkelijk uit de verbinding worden getrokken. Hieronder staat een afbeelding van het kleine gaatje in de verbinding naast de rode draad met het slecht gelegde soldeer dat er nog op zit. Gelukkig hoefde ik niet helemaal door de epoxy te graven. Op die manier heb ik, zelfs als mijn epoxy-patch-klus onvoldoende zou zijn, nog steeds de originele afdichting om eventuele nieuwe brandstoflekken te voorkomen.
8. Met de soldeerbout heb ik eerst het oude soldeer aan het einde van de rode draad weggebrand. Daarna stak ik de rode draad terug in de poort en soldeerde de verbinding opnieuw. Zoals u op de afbeelding kunt zien, heb ik er de hel uit gesoldeerd. Ik liet een klodder soldeer achter die groot genoeg was voor de epoxy om vast te houden en te voorkomen dat de verbinding losraakt. Misschien overdreven.
9. Nadat u uw verbinding hebt gesoldeerd, moet u de weerstand van de rode draad over de epoxyverbinding opnieuw controleren en lichtjes aan de draad trekken om ervoor te zorgen dat u een goede lasnaad heeft.
10. Bereid het gebied voor op nieuwe epoxy. Ik blies het gebied uit en zette de draden met ritsbanden vast om ze op hun plaats te houden terwijl de epoxy uithardt. Na een beetje onderzoek bevestigde ik dat zowel JB Weld als JB Kwik gas- en oliebestendig zijn na het uitharden; ze geven echter beide de voorkeur aan een droog, niet-olieachtig oppervlak totdat ze zijn uitgehard. Ik had niet de hoge sterkte en temperatuurtolerantie van originele JB Weld nodig, dus ik gebruikte JB Kwik. Nadat ik het gat had opgevuld, prikte ik het met een tandenstoker om de JB in de scheuren te laten werken. Laat het vervolgens de volledige uithardingstijd van 6 uur staan.
11. Nadat het is uitgehard, zet u de brandstofpomp weer in elkaar. Ik gebruikte een beetje vet op de o-ring voor de brandstofniveausensor om hem weer op zijn plaats te schuiven. Om de clips weer op de palen te duwen, gebruikte ik een kleine dopsleutel om ze gelijkmatig naar beneden te duwen (misschien 10 mm voor de grote en 6 voor de kleine?) Vergeet niet om alle stekkers en eventuele losse aardingsdraden weer aan te sluiten (één aarde gaat naar het brandstoffilter, de andere naar de brandstofniveausensor). OPMERKING: dit is geen slecht moment om het brandstoffilter te vervangen, als u aan de beurt bent.
12. Plaats de brandstofpompsamenstelling terug in de tank en draai de 6 bouten stapsgewijs aan om ervoor te zorgen dat de flens goed vastzit. Zorg ervoor dat u brandstof terug in de tank doet voordat u de sleutel omdraait. U wilt de pomp niet droog laten draaien.
EINDE
Het zal waarschijnlijk nog een paar succesvolle ritten duren voordat ik de motorfiets weer volledig vertrouw, maar tot nu toe heb ik geen problemen gehad.