Ducati Monster Motorcycle Forum banner

Slechte brandstofpomp (bedrading) op '06 S2R 1000..

69K views 63 replies 34 participants last post by  Mantramoto  
#1 · (Edited)
Hallo allemaal,

Heeft iemand problemen gehad met de brandstofpomp op een vergelijkbare motor? Heb hem naar de garage gebracht nadat de motor een paar keer was uitgevallen en uiteindelijk niet meer wilde starten. Ze zeggen dat het de bedrading is die deel uitmaakt van de brandstofpomp en niet gerepareerd kan worden; alleen vervangen. De hele unit kost $1100(!?!?) en komt alleen uit Italië... weet iemand een andere bron voor dit onderdeel? Iemand die een S2R 1K uit elkaar haalt? Ideeën/opmerkingen/suggesties?

Bedankt

Pierre (FLMonsterS2R1K)

#2 ·
Het lijkt erop dat een gebroken draad gerepareerd kan worden. Je kunt zelfs een pomp krijgen bij Desmo Times voor $150, dus er zijn andere opties dan het vervangen van de hele assemblage. Heeft de dealer je laten zien waar het kapot is?

#3 ·
De slechte draad zit in de eigenlijke assemblage en is niet toegankelijk, of in ieder geval niet op een veilige manier die het de moeite waard maakt om hem terug in de gastank te stoppen en je er goed bij te voelen.

#4 · (Edited)
Opvolging? Pompdraad

Mijn dealer belde me vorige week en ik had precies dit probleem. Ze zeiden dat ze de draad in de pomp konden vervangen en noemden ook de prijs van een nieuwe pomp van 1.000-1.100. Precies hetzelfde verhaal en hetzelfde merk/jaar van de motor.

Ik wacht nog steeds om hem op te halen, maar was benieuwd naar uw uitkomst???

Ter info - CA California Cycle Works verkoopt er een voor 149,00 dollar en ze zeggen dat het exact dezelfde specificaties heeft als de OEM-eenheid. De pomp en de plaat etc..

Hier is de link {er is ook een hogedrukversie voor de racemotor}:
http://www.ca-cycleworks.com/ca-cycleworks-efi-fuel-pump-fuel-pumps

#5 ·
Ik heb hetzelfde probleem met mijn 2007 S2R 1000! Het lijkt de bedrading in de flensassemblage te zijn, NIET de pomp zelf!! Mij is ook verteld dat de reparatie een hele nieuwe assemblage is voor $1100. Weet iemand of de flensassemblage gedemonteerd kan worden en de defecte draad vervangen kan worden? Hij lijkt bij elkaar te worden gehouden door kleine cirkelvormige clips die beschadigd kunnen raken bij het loswrikken! Eventuele opmerkingen worden gewaardeerd :)

#8 ·
Ebay gecontroleerd en 2 aanbiedingen gevonden, 1 was $725 en de andere $279 voor een S2R1000 uit 2007 met 2200 mijl. Ik heb het meteen gekocht en moet de dealer bellen waar mijn motor staat en hopelijk stemmen ze ermee in om het gebruikte onderdeel te installeren. Ik duim! Bedankt voor de hulp, zeer gewaardeerd!!

#10 ·
brandstofpomp

Net een '07 S4rs gerepareerd, zou starten en stationair draaien (slecht), zeer weinig vermogen. Brandstofdruk gecontroleerd, was 15 psi, zou 45 moeten zijn. Pomp verwijderd en ontdekt dat de plastic brandstoffilter bij de naad was gescheurd, vervangen door een metalen NAPA gold filter. Druk waar het hoort en loopt geweldig. Zie geen reden waarom de bedrading niet gerepareerd zou kunnen worden. Aftermarket pompen zijn beschikbaar.

#12 ·
Ja... Ik heb hetzelfde probleem gehad... En voor zover ik kan beoordelen is $1100 VEEL TE VEEL... Dus ik heb mijn eigen reparatie bedacht en het werkt geweldig. Voor een fractie van de kosten. Neem contact met me op... Ik kan de reparatie voor je doen of als je handig bent, kan ik je helpen met de reparatie. Het is aan jou. Bedankt voor het luisteren.

#15 ·
momenteel slechts één oplossing

Het is waar, de enige oplossing is om de hele assemblage van Ducati te kopen. Het is niet iets dat gerepareerd kan worden, alleen vervangen. Ik volg dit nu sinds de terugroepactie voor de plastic tanks uitging (misschien twee jaar geleden?). Ik dacht niet dat het mijn 05 620 zou beĂŻnvloeden, maar op een dag in augustus 2013 reed ik over de 15 op weg naar Rancho Cucamonga en hij viel gewoon uit. Ik stond stil. Mijn motorfiets is sindsdien buiten gebruik.

Kijk, de storing heeft zelden te maken met de pomp en ja, draden kunnen worden vervangen, maar zo is het niet. De storing is ingegoten (geëpoxeerd) in een ander onderdeel. Om toegang te krijgen tot de kapotte verbinding, moet het onderdeel worden vernietigd. Ai! Ik weet het.

Anderen hebben het geprobeerd en zijn mislukt, wat meestal resulteert in lekkende brandstof. Momenteel is het beste wat je kunt doen een gebruikte brandstofflens op eBay vinden, maar veel succes daarmee. Ze zijn echt zeldzaam. Ik heb zelfs geprobeerd gebruikte tanks te vinden, in de veronderstelling dat de verkoper misschien niet wist wat hij had en dat ik mogelijk een tank kon vinden met de complete brandstofflens en kon nemen wat ik nodig had. De meeste mensen zijn daar te slim voor, denk ik.

Ik haat het om niet te kunnen rijden en haat het dubbel als er dingen kapot zijn, en haat het drievoudig als mensen me vertellen dat er geen andere manier is. Nou, er is altijd een manier, dus ik ga er gewoon voor. Zal je op de hoogte houden?

#17 ·
Het lijkt erop dat Ca Cycleworks hier nog steeds mee bezig is. Ik heb een keer een gesprek met ze gehad toen ik vermoedde dat deze fitting het probleem was. Ze hadden vorig jaar een oplossing op hun website, maar boden deze vanwege storingen niet te koop aan terwijl ze de bugs eruit werkten. Intussen zitten we nog steeds met het zoeken naar een gebruikte. Dit lijkt voor sommigen te werken, maar het lijkt mij dat ze allemaal hetzelfde gemaakt zijn, dus waarom een defect onderdeel vervangen door een onderdeel dat snel defect raakt? Het lost niets op, maar verhelpt het probleem slechts tijdelijk.

#18 ·
Ik denk dat ik een betere stop heb bedacht dan de fabriek. Ik heb hier veel onderzoek naar gedaan en met chemische/lijmbedrijven gesproken over coatings die bestand zijn tegen benzine/ethanol onderdompeling. Ik heb het ontwerp vereenvoudigd, geen soldeerverbindingen die kunnen falen. Ik ben er bijna in geslaagd iets te vinden waardoor mijn fiets weer gaat rijden. Ik zal foto's plaatsen als ik dichterbij ben.

#19 ·
Geabonneerd... Ik heb een 07 695 met hetzelfde probleem. Ik heb de draad vorig jaar vervangen door de CA Cycleworks bedradingsflens en het werkte geweldig, maar nu heb ik de motor uit de opslag gehaald en ontdekt dat hij lekt :(. Voeg me toe aan de lijst met mensen die op zoek zijn naar een nieuwe oplossing zonder $1.000 te hoeven betalen voor een nieuwe unit.

#20 ·
Hoe u problemen met de brandstofpomp kunt verhelpen als gevolg van defecte bedrading.

Ik verwees naar deze site voor ideeën toen ik problemen had met mijn brandstofpomp, dus ik dacht dat ik een walkthrough zou plaatsen.

Ik kocht de motorfiets gebruikt (2006 Monster S2R 1000) en reed ongeveer 8 maanden zonder problemen. Toen begonnen er af en toe storingen in de brandstofpomp op te treden. Ik controleerde eerst alle blootliggende bedrading op een open verbinding of kortsluiting. Uiteindelijk belandde ik in forums, elimineerde ik de gemakkelijk te controleren suggesties en besloot ik uiteindelijk de pomp eruit te trekken. Hieronder staat een walkthrough van mijn reparatie. Met uitzondering van de uithardingstijd van 6 uur voor de epoxy, zou het werk zelf niet meer dan een paar uur moeten duren.

START

1. Koppel de stroom naar de brandstofpomp los door de 4-pins stekker los te koppelen.

2. Leeg de tank. Ik gebruikte de handpomp van $ 3 uit de autozaak. Pompten hem zo laag als ik redelijkerwijs kon. Heb het gas natuurlijk gered.

3. Zodra het brandstofpeil laag genoeg is, kantelt u de tank op zijn kant om te voorkomen dat de resterende brandstof van de brandstofpompflens afkomt.

4. Verwijder de pomp. Trek de 6 schroeven eruit om de brandstofpomp te verwijderen. Nadat de pomp was verwijderd, pompte ik het resterende gas uit de tank om te voorkomen dat ik het inademde terwijl het verdampte. Dit was de eerste keer dat ik de brandstofpomp op deze motorfiets had verwijderd. Als je het nog niet eerder hebt gezien, hier is een foto.

Image

5. Controleer, nadat de pomp is verwijderd, de weerstand van de rode draad over de epoxyverbinding. Ik sloot de aansluitingen aan op de rode aansluiting buiten de tank en onderzocht de rode connector aan de binnenkant van de tank. De weerstand op de ohmmeter gaf een lage weerstand aan (~ 3 ohm), zoals het hoort; toen ik echter aan de rode draad van de binnenkant van de tank trok of draaide, steeg de weerstand tot honderden keren, wat erop wees dat de draad ergens in de epoxyverbinding slecht contact maakte. Als de weerstand abnormaal hoog is tijdens het knoeien met de rode draad, heeft u waarschijnlijk hetzelfde probleem.

6. Nadat u hebt bevestigd dat u een verbindingsprobleem heeft, moet u de plastic onderdelen van de brandstofpompbekleding (de brandstofniveausensor en een groter zwart bekledingsstuk) verwijderen om toegang te krijgen tot de epoxyverbinding. Er zijn verschillende kleine stalen clips die de onderdelen bij elkaar houden. Ik schoof de clips voorzichtig met een kleine schroevendraaier eraf, zodat ik ze opnieuw kon gebruiken. Ik heb er een paar gebogen tijdens het verwijderen, maar heb ze gewoon weer platgeslagen met een hamer.

7. Zodra u toegang heeft tot de epoxyverbinding, graaft u door de epoxy voor de draadverbinding. Ik gebruikte een kleine schroevendraaier om de epoxy van de rode draad weg te graven, terwijl ik ervoor zorgde dat ik de andere drie draden niet stoorde. Ongeveer 1/2", aan het einde van de rode draad, kwam ik een slecht gesoldeerde verbinding tegen. De draad kon gemakkelijk uit de verbinding worden getrokken. Hieronder staat een afbeelding van het kleine gaatje in de verbinding naast de rode draad met het slecht gelegde soldeer dat er nog op zit. Gelukkig hoefde ik niet helemaal door de epoxy te graven. Op die manier heb ik, zelfs als mijn epoxy-patch-klus onvoldoende zou zijn, nog steeds de originele afdichting om eventuele nieuwe brandstoflekken te voorkomen.

Image

8. Met de soldeerbout heb ik eerst het oude soldeer aan het einde van de rode draad weggebrand. Daarna stak ik de rode draad terug in de poort en soldeerde de verbinding opnieuw. Zoals u op de afbeelding kunt zien, heb ik er de hel uit gesoldeerd. Ik liet een klodder soldeer achter die groot genoeg was voor de epoxy om vast te houden en te voorkomen dat de verbinding losraakt. Misschien overdreven.

9. Nadat u uw verbinding hebt gesoldeerd, moet u de weerstand van de rode draad over de epoxyverbinding opnieuw controleren en lichtjes aan de draad trekken om ervoor te zorgen dat u een goede lasnaad heeft.

Image

10. Bereid het gebied voor op nieuwe epoxy. Ik blies het gebied uit en zette de draden met ritsbanden vast om ze op hun plaats te houden terwijl de epoxy uithardt. Na een beetje onderzoek bevestigde ik dat zowel JB Weld als JB Kwik gas- en oliebestendig zijn na het uitharden; ze geven echter beide de voorkeur aan een droog, niet-olieachtig oppervlak totdat ze zijn uitgehard. Ik had niet de hoge sterkte en temperatuurtolerantie van originele JB Weld nodig, dus ik gebruikte JB Kwik. Nadat ik het gat had opgevuld, prikte ik het met een tandenstoker om de JB in de scheuren te laten werken. Laat het vervolgens de volledige uithardingstijd van 6 uur staan.

Image

11. Nadat het is uitgehard, zet u de brandstofpomp weer in elkaar. Ik gebruikte een beetje vet op de o-ring voor de brandstofniveausensor om hem weer op zijn plaats te schuiven. Om de clips weer op de palen te duwen, gebruikte ik een kleine dopsleutel om ze gelijkmatig naar beneden te duwen (misschien 10 mm voor de grote en 6 voor de kleine?) Vergeet niet om alle stekkers en eventuele losse aardingsdraden weer aan te sluiten (één aarde gaat naar het brandstoffilter, de andere naar de brandstofniveausensor). OPMERKING: dit is geen slecht moment om het brandstoffilter te vervangen, als u aan de beurt bent.

12. Plaats de brandstofpompsamenstelling terug in de tank en draai de 6 bouten stapsgewijs aan om ervoor te zorgen dat de flens goed vastzit. Zorg ervoor dat u brandstof terug in de tank doet voordat u de sleutel omdraait. U wilt de pomp niet droog laten draaien.

EINDE

Het zal waarschijnlijk nog een paar succesvolle ritten duren voordat ik de motorfiets weer volledig vertrouw, maar tot nu toe heb ik geen problemen gehad.

#21 · (Edited)
Man Grote stap voor stap omhoog...

Gewoon nieuwsgierig wat de symptomen waren ......

De reden dat ik het vraag is dat ik een 06 S2R1000 bezit. Laatst, toen ik naar huis reed van een lange rit, toen ik uitrolde en naar het stopbord ging, trok ik de koppeling en toen sloeg de motor af. Hij liep tot dat incident perfect, hij startte meteen en sindsdien niets meer. Dus ik heb er niet veel over nagedacht, behalve dat ik bij die bepaalde rit zo weinig brandstof had en voor het eerst maar één gallon 87 ongelode benzine met ethanol moest gebruiken, omdat ik 89 ethanolvrije benzine heb gebruikt.

Toen ik thuiskwam, hebben mijn zoon en ik ongeveer 1/4-1/2 gallon van die brandstof afgeheveld en zijn we naar de pomp gereden om goede ethanolvrije benzine te halen. Toen ik vandaag de forums aan het bekijken was, kwam ik dit draadje tegen ... Ik dacht: KOM OP, ik hoop dat ik dit probleem niet hoef mee te maken ...

#25 ·
Precies. Als het besluit om het te presenteren, lijkt het dit altijd op ongelegen momenten te doen. Gelukkig heb ik meerdere fietsen, dus ik heb de diagnose gedaan die in andere berichten wordt beschreven. Mijn probleem was de zwarte draad.

Verzonden vanaf Motorcycle.com Free Appg
Ik neem aan dat u verwijst naar de zwarte draad in dezelfde bundel die op de foto te zien is. Ik denk dat als iemand zo ver komt, het verstandig is om alle 4 de draden te controleren ..!

#26 ·
Ja. Met een ohmmeter die op beide uiteinden van elke draad was aangesloten, identificeerde ik de kortsluiting van de zwarte draad toen ik ermee knoeide. Ik vond een vervangende kabelboom van California Cycle Works voordat ze deze uit de handel namen en installeerde deze. Nu ben ik op zoek naar reparaties voor mijn OEM-kabelboom.

#27 ·
Ja. Met een ohmmeter op beide uiteinden van elke draad bevestigd, identificeerde ik de kortsluiting van de zwarte draad terwijl ik ermee bezig was. Ik vond een vervangende kabelboom van California Cycle Works voordat ze deze stopzetten en installeerde deze. Nu ben ik op zoek naar oplossingen voor mijn OEM-kabelboom.

Verzonden vanaf Motorcycle.com Free Appg
Welke kabelboom bedoel je? De interne bedrading van de brandstofpomp of de hoofdkabelboom van de motorfiets. Als je het probleem al hebt opgelost, wat wil je dan nog meer?