Ducati Monster Motorcycle Forum banner

Wat zijn de huidige opties voor upmap?

14K views 29 replies 15 participants last post by  Buck Dancer  
#1 ·
Ik zie hier nogal wat gebruikers de kat verwijderen, dus ik wilde vragen wat de opties zijn voor ecu upmap nu.
Misschien heeft iemand een dyno gedaan zonder kat en zonder upmap en kan grafieken delen om te zien hoe slecht het brandstofmengsel eigenlijk is?

#2 ·
Misschien heeft iemand dyno gedaan zonder kat en zonder upmap en kan grafieken delen om te zien hoe slecht het brandstofmengsel eigenlijk is?
Ik zou ook geïnteresseerd zijn.

Sommige deskundige bijdragers hebben de hunne zonder kat bediend zonder ECU-waarschuwingen of problemen en het lijkt erop dat in veel gevallen het verschil tussen kat en geen kat-mengsel slechts een klein verschil is.

#6 ·
Ik heb mijn kat verwijderd en een AR-pijp op mijn Termignoni-uitlaat geplaatst omdat ik de Termi zo lelijk vond.

Ik heb een QD-tuner gekocht en er is wat heen en weer gegaan met de fabrikant. Blijkbaar heeft de tuner problemen gehad met de binnenlandse ECU-kaart. De dealer met wie ik heb samengewerkt, heeft de binnenlandse kaart naar QD gestuurd en wacht gewoon op de bijgewerkte software. Hopelijk werkt het!

De AR-pijp ziet er naar mijn mening veel beter uit en klinkt veel beter dan de Termi. Ik geloof dat ik zag dat ze net begonnen zijn met het maken van een slipon, ik weet niet zeker of het met het volledige systeem werkt. We moesten wat knutselen om deze pijp erop te krijgen.
Image

Proost!

Brad

#7 ·
Bedankt voor de input. Dus in principe zijn rexxer en shifttech tot op heden nog steeds de enige enigszins veilige opties die beschikbaar zijn.
Ik ga vandaag naar de dealer en zal vragen of er een manier is om de fabriekskeycheck te omzeilen en een termi EVO-kaart te leveren zonder uitlaat te kopen. Het is een lange termijn en zal waarschijnlijk niet werken
Leuke fiets trouwens
Ik heb mijn kat verwijderd en een AR-pijp op mijn termignoni-uitlaat gemonteerd omdat ik de Termi zo lelijk vond.

Ik heb een QD-tuner gekocht en er is wat heen en weer geweest met de fabrikant. Blijkbaar heeft de tuner problemen gehad met het werken met de binnenlandse ECU-kaart. De dealer met wie ik heb samengewerkt, heeft de binnenlandse kaart naar QD gestuurd en wacht gewoon op de bijgewerkte software. Hopelijk zou het moeten werken!

De AR-pijp ziet er naar mijn mening zoveel beter uit en klinkt zoveel beter dan de Termi. Ik geloof dat ik heb gezien dat ze net een slipon zijn gaan maken, ik weet niet zeker of het met het volledige systeem werkt.
We moesten wat rigging doen om deze pijp erop te krijgen.

Proost!

Brad

#12 ·
Het is een tijdje geleden dat er een bericht op deze thread is geplaatst, dus ik dacht dat ik zou samenvatten wat ik heb geleerd terwijl ik me voorbereid op mijn decat deze zomer:

1. Termi Up-Map alleen beschikbaar met compleet systeem. Veruit de duurste optie die ik heb gevonden:

2. Rexxer moet ECU opsturen, ik heb het erg moeilijk gevonden om details hierover te vinden of wie het kan doen

3. QD Tuner: Enkele problemen die ik hier heb gezien, aangezien hun eerste kaart alleen goed was voor Euro, niet voor binnenlands gebruik

4. Shift-Tec: Heeft 3 opties:

• Handheld Up-map via ODB-poort. Duurste en vereist een Windows laptop of pc die ik ook niet heb, alleen een MAC

• ECU opsturen

• Rapid Evo auto tune. Meest betaalbaar, maar het ziet eruit als een nogal ingewikkelde installatie op de motor, moet beslissen hoe dapper en gewaagd ik me voel.

Als ik een Windows-pc had, zou de handheld waarschijnlijk mijn gemakkelijkste oplossing zijn. Zijn er nog andere opties die ik gemist heb, behalve dat de Ducati-dealer de kaart opnieuw doet?

#13 ·
2. Rexxer moet in ECU verzenden, ik heb het erg moeilijk gevonden om details hierover te vinden of wie het kan doen
www.rexxer.com

Ik denk dat je in sommige gevallen succesvol kunt zijn zonder je ECU te verzenden, maar het kan zijn dat je de ECU uiteindelijk moet verzenden, zoals ik moet (ik heb het nog niet gedaan... te druk met rijden) maar ik ben van plan het te doen.

De Rexxer-site is gemakkelijk te begrijpen, ze hebben een geweldige FAQ-pagina en ze beantwoorden ook vragen. Ik ben tot nu toe tevreden met ze. Ik heb de hele tijd persoonlijke ondersteuning gehad.

Best simpel proces. Ten eerste, koop een Rexxer pod, volg dan de instructies, totdat (en als) je je ECU moet verzenden. Niet alle ECU's zijn hetzelfde.

#14 ·
Dit is een recent antwoord van David over rexxer:
"Ja, helemaal geen probleem. U zou de Evo+ unit moeten aanschaffen. Dit omvat de tool en de aangepaste kaart. De kosten voor de kit zijn 600 USD. De Evo fungeert ook als een service reset tool en kan servicecodes lezen en wissen."

Maar tot iemand het heeft geprobeerd, neem het met een korreltje zout. Uit de reacties van gebruikers hier begrijp ik dat er een verschil is tussen EU- en US-motoren als het gaat om remap.

#15 ·
Kan niet specifiek iets zeggen over de 937, maar mijn Rexxer Evo+ werkt feilloos op mijn 1100. Heb ze mijn mod-lijst gegeven en het nieuwe bestand werkte meteen goed. Bevat uw originele bestand en uw nieuwe bestand, zodat u kunt wisselen als u dat wilt of als het nieuwe bestand extra bewerkingen nodig heeft. Ik heb heen en weer gewisseld om te zien of het zou werken en heb opgeslagen foutcodes ermee gereset. Reexer-ondersteuning is responsief geweest voor mij, ik zou ze aanbevelen.

#18 ·
Shift-Tech MyGenius gedaan, twee avonden en geen verwijdering van de ECU. Eerst de originele kaart lezen en per e-mail naar hen sturen en de 2e avond op de motor laden. Gecombineerd met Arrow mid-pipe en Indy slip on. Klinkt en loopt geweldig, niet luidruchtig luid, maar ik heb de DB Killer voorlopig laten zitten. Geen uitvaltijd en geen gedoe om bij de ECU te komen. Totale kosten:

Shift-Tech MyGenius: $799
Arrow Mid-Pipe: $279
Arrow Indy: $597

Als je voor de Shift-Tech slip on gaat, kun je $100 besparen, maar ik heb gelezen dat hij erg luid is.

#21 ·
Is dit de pc-aansluiting die je hebt? Het lijkt op een parallelkabel van 20 jaar geleden. Of is dat waar het op de onderkant van de handheld unit wordt aangesloten? Zo ja, dan heb je neem ik aan een andere kabel voor de pc?

#22 ·
Nee, dat is het niet, het uiteinde waar de pijl op staat, is hetzelfde, maar dat sluit daadwerkelijk aan op de bovenkant van de MyGenius handheld en het andere uiteinde is anders, maar het ontwerp van de ODBII-poort op de Monster onder de passagiersstoelbekleding. De kabel die op de Windows 10-laptop wordt aangesloten, is aan het ene uiteinde USB en aan het andere uiteinde specifiek voor de MyGenius. De kabel die je voor de Monster krijgt, heeft een rode kabel over de volledige lengte die is aangesloten op de pluspool van de motoraccu, zodat de MyGenius wordt ingeschakeld.

#23 ·
Even een update over Up-Map:

Nog steeds geen Up-Map ondersteuning voor de nieuwe Monster, of voor de Desert X, die ik onlangs aan mijn collectie heb toegevoegd. Ik heb Termignoni gevraagd of ze een non-concurrentiebeding hebben met Ducati als hun enige leverancier voor de Ducati Performance accessoire uitlaatsystemen voor deze twee. Ik dacht dat het een eerlijke vraag was, aangezien de '21-24 Super Sport, die dezelfde 937 motor gebruikt en een Akrapovic DP uitlaat beschikbaar heeft, Up-Map ondersteuning heeft voor Termi en een paar andere merken.

(Niet dat ik bereid ben om $4K+ te betalen om een volledige Termi uitlaat op de DDX te laten installeren, en de M937+ kwam gebruikt naar me toe met een door de dealer geïnstalleerde volledige race Termi en EVO flash.)

Dit was het antwoord:

"Compatibiliteit met Desert X en Monster 937 wordt eigenlijk niet vertraagd door commerciële overeenkomsten, maar door enkele technische specificaties van hun ECU's.

'In feite zijn beide modellen (onder andere) uitgerust met specifieke regeleenheden, die langere onderzoeks- en ontwikkelingstijden vereisen dan normaal om te worden hergeconfigureerd.
Onze technici werken eraan, maar samen met andere projecten en we zijn daarom nog niet in staat om indicatieve releasedata te verstrekken. We kunnen echter bevestigen dat we de compatibiliteit ook zullen uitbreiden naar deze modellen, inclusief de Amerikaanse.

"In de tussentijd raden we aan om onze sociale kanalen en de online winkel in de gaten te houden, die altijd worden bijgewerkt met de nieuwste releases."

...dus dat is het.

#24 ·
Even een update over Up-Map:

Nog steeds geen Up-Map ondersteuning voor de nieuwe Monster, of voor de Desert X, die ik onlangs aan de stal heb toegevoegd. Ik heb Termignoni gevraagd of ze een non-concurrentiebeding hebben met Ducati als hun enige leverancier voor de Ducati Performance accessoire uitlaatsystemen voor deze twee. Ik dacht dat het een eerlijke vraag was, aangezien de '21-24 Super Sport, die dezelfde 937-motor gebruikt en een Akrapovic DP-uitlaat beschikbaar heeft, Up-Map ondersteuning heeft voor Termi en een paar andere merken.

(Niet dat ik bereid ben om $4K+ te betalen om een ​​Termi volledige uitlaat op de DDX te laten installeren, en de M937+ kwam naar me toe, gebruikt met een door de dealer geïnstalleerde volledige race Termi en EVO flash.)

Dit was het antwoord:

“Compatibiliteit met Desert X en Monster 937 wordt eigenlijk niet vertraagd door commerciële overeenkomsten, maar door enkele technische specificaties van hun ECU's.

'In feite zijn beide modellen (onder andere) uitgerust met specifieke regeleenheden, die langere onderzoeks- en ontwikkelingstijden vereisen dan normaal om te worden hergeprogrammeerd.
Onze technici werken eraan, maar samen met andere projecten en daarom kunnen we nog geen indicatieve releasedata geven. We kunnen echter bevestigen dat we de compatibiliteit ook zullen uitbreiden naar deze modellen, inclusief Amerikaanse modellen.

“In de tussentijd raden we aan om onze sociale kanalen en de online winkel in de gaten te houden, die altijd worden bijgewerkt met de nieuwste releases.”

…dus daar heb je het.
heb een jaar geleden hetzelfde liedje van ze gehoord. "Er mee bezig" klinkt als pure bullshit als er al meer dan een jaar geen vooruitgang is

#25 ·
Ik heb de simpele decat gedaan door een pijl in het midden van de pijp te plaatsen. Ongeveer 2500 km gereden na de installatie. De motor accepteert het nog steeds zonder problemen met de ECU. Gevoelsmatig denk ik dat ik iets van het middengebied verloren heb, maar er is een consistente goede trekkracht na 7000 tpm. Natuurlijk is het horen zeggen, zonder echte gegevens. 😊🤙

#26 ·
Ik rijd een 2023M 937 & heb de katalysator in juli van dit jaar verwijderd. Om te controleren of hij niet te arm liep, heb ik hem laten testen op een rollende dyno. Zie resultaten in de bijlage. Ducati zegt dat een goede verhouding ongeveer 13,3 op 1 is, dus mijn motorfiets loopt iets te rijk bij net onder de 12 op 1, maar dat heb ik liever dan het omgekeerde.

Het probleem dat ik heb, is dat ik de motorfiets in Nieuw-Zeeland gloednieuw op een veiling heb gekocht, zogenaamd "waterschade".
Toen hij bij mijn werkplaats werd afgeleverd, had de motor ongeveer 1 eetlepel water in de voorste cilinder, maar absoluut niets in de elektra en elektronica. Hij was nog nooit gestart sinds hij de fabriek had verlaten, de accu was nog droog en was nog nooit aangesloten. De Ducati-importeur heeft de motorfiets rood gemarkeerd en toen ik hem aan de praat kreeg, stond hij nog in de transportmodus, wat betekent dat ik een van de 3 rijmodi kan selecteren, maar geen toegang heb tot de vervolgkeuzemenu's.

Dit stoort me momenteel niet bijzonder. Het kan zijn dat hij iets minder vermogen heeft, hoewel ik hem tot 210 km/u heb gehad en hij nog steeds stijgt,
maar wat niemand me kan vertellen is: Hoe lang hij in de transportmodus zal blijven draaien.
Sommige Ducati-fans denken dat hij bij de volgende service van 10.000 km abrupt kan stoppen? Ik heb de 1e service bij 1.200 km en momenteel tot 3.000 km onderhandeld.

Ik heb geprobeerd een andere opnieuw toegewezen XECU van hetzelfde model te installeren, geïmporteerd uit Italië, maar hij weigerde met de motor te communiceren.
Weet iemand een helder idee?

Sommigen zeggen dat ik ECU, body ECU, Dash & Key moet vervangen, maar dat is een behoorlijk risico als het ook niet werkt!
Wat zeg jij?
Alle bijdragen worden met respect ontvangen.

Proost op een geweldige zomer Down Under, Cosmo j, Christchurch, NZ.

Attachments

#28 ·
Weet niet zeker of je mijn bericht onder een Monster Competition-onderwerp hebt gezien
Ik heb foto's van de resultaten gepost

...Hallo team,
Het werkt !!!! Tijd voor een update.
Ik heb een OBDStar Ducati Scan Tool gekocht, compleet met de MO 41-uitbreiding van de OBD-winkel, nadat ik per e-mail de verzekering van de fabriek had ontvangen dat ik een volledige terugbetaling zou krijgen als de tool de Transport Mode niet zou uitschakelen.
De scantool arriveerde, gratis verzending op tijd.
Het kostte me even om de juiste functies te vinden, en met mijn ogen op het scanscherm kon ik niet detecteren dat de Transport Mode inderdaad was uitgeschakeld. Gelukkig kwam mijn computer-whizz-buurman langs, dus legde ik uit wat ik probeerde en herhaalde het proces. Hij keek in plaats daarvan naar de dashboardconsole en zei..."Je hebt het gedaan!"
Natuurlijk, toen ik de console observeerde, was de Transport Mode verdwenen. Ik was absoluut in de wolken,
lachte en brulde het uit, sprong op en neer als een kleine schooljongen. Ik kon het echt niet geloven.
Maar het is waar. Ik kan nu alle vervolgkeuzemenu's openen, maar het allerbelangrijkste is dat ik met vertrouwen kan uitrijden, wetende dat mijn M 937 niet plotseling terugvalt in de noodloop of erger nog, midden op de reis stilvalt.
Ik zal proberen een paar foto's te downloaden.
In ieder geval beantwoord ik graag alle soortgelijke vragen die leden hebben over het verwijderen van de Transport Mode.
Veel plezier, wees gelukkig! Cosmo j, Christchurch, NZ
Elektronisch apparaat Technologie Weergaveapparaat Elektronica Gadget Elektronisch apparaat Technologie Weergaveapparaat Elektronica Gadget Rode motorfiets Koolstofvezels Brandstoftank Koplamp

#29 ·
Ik heb het internet afgespeurd naar updates over dit onderwerp, en we zitten halverwege 2025 zonder updates. In dit tempo zal het monster van de volgende generatie uitkomen voordat deze generatie kan worden afgesteld/opnieuw geflasht…

Tot nu toe lijken de ENIGE beschikbare opties de volgende te zijn:

1) rapidbike evo/race module
2) Shift-Tech MyGenius
3) BHP UK Ducati ECU Remapping

Ik heb meer dan een paar artikelen gelezen waarin wordt geadviseerd om weg te blijven van ECU-add-ons van derden (rapidbike, power commander, etc.).

Waarom is dat?