Ik rijd een 2023M 937 & heb de katalysator in juli van dit jaar verwijderd. Om te controleren of hij niet te arm liep, heb ik hem laten testen op een rollende dyno. Zie resultaten in de bijlage. Ducati zegt dat een goede verhouding ongeveer 13,3 op 1 is, dus mijn motorfiets loopt iets te rijk bij net onder de 12 op 1, maar dat heb ik liever dan het omgekeerde.
Het probleem dat ik heb, is dat ik de motorfiets in Nieuw-Zeeland gloednieuw op een veiling heb gekocht, zogenaamd "waterschade".
Toen hij bij mijn werkplaats werd afgeleverd, had de motor ongeveer 1 eetlepel water in de voorste cilinder, maar absoluut niets in de elektra en elektronica. Hij was nog nooit gestart sinds hij de fabriek had verlaten, de accu was nog droog en was nog nooit aangesloten. De Ducati-importeur heeft de motorfiets rood gemarkeerd en toen ik hem aan de praat kreeg, stond hij nog in de transportmodus, wat betekent dat ik een van de 3 rijmodi kan selecteren, maar geen toegang heb tot de vervolgkeuzemenu's.
Dit stoort me momenteel niet bijzonder. Het kan zijn dat hij iets minder vermogen heeft, hoewel ik hem tot 210 km/u heb gehad en hij nog steeds stijgt,
maar wat niemand me kan vertellen is: Hoe lang hij in de transportmodus zal blijven draaien.
Sommige Ducati-fans denken dat hij bij de volgende service van 10.000 km abrupt kan stoppen? Ik heb de 1e service bij 1.200 km en momenteel tot 3.000 km onderhandeld.
Ik heb geprobeerd een andere opnieuw toegewezen XECU van hetzelfde model te installeren, geïmporteerd uit Italië, maar hij weigerde met de motor te communiceren.
Weet iemand een helder idee?
Sommigen zeggen dat ik ECU, body ECU, Dash & Key moet vervangen, maar dat is een behoorlijk risico als het ook niet werkt!
Wat zeg jij?
Alle bijdragen worden met respect ontvangen.
Proost op een geweldige zomer Down Under, Cosmo j, Christchurch, NZ.