Ducati Monster Motorcycle Forum banner

Standaard 1200 of 1200s of 1200r?

78K views 98 replies 33 participants last post by  DarR  
#1 ·
Van plan om op te stappen van 696:

Ik heb een testrit gemaakt met de 1200 en ik vond het geweldig, wat een motor...

Nu: moet ik gaan voor standaard, S of R?
Het prijsverschil is enorm...

Vragen:
Ik hou van witte kleur... Maken S add-ons echt een verschil?
Ik hou van de R-wijzigingen versus standaard of S, zou het echt een betere rijervaring moeten opleveren?
Moet Ducati binnenkort met extra kleuropties komen op standaard of R?

Bedankt

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

#2 ·
De Ohlins-vering maakt een verschil.

• Like
Reactions: 350LCjohnny
#3 ·
Ik denk dat de beste waarde in de Ducati-reeks altijd het S-model zal zijn. In het geval van de Monster geeft de S je een vermogensboost, lichtere wielen en VEEL verbeterde Ohlins-vering. Alleen al de laatste twee zijn de prijsverhoging waard.

Ik zou bijna verwachten dat er een soort herziening komt van de Monster-reeks, naast het R-model dat eind november werd aangekondigd. Ik zou in ieder geval wachten tot dan, tenzij je een geweldige deal hebt gevonden voor een huidig model.

#5 ·
Ik ben persoonlijk voor het basismodel gegaan. Heb zowel de basis als de S gereden en voelde absoluut geen verschil in de kracht of de levering ervan.

Ik heb ook helemaal geen problemen met de standaardvering. Dus ik stak $4k (de prijs hier) in mijn zak en deed uitlaat, wielen, veel Rizoma/Ducabike onderdelen, Power Commander, etc.

#7 ·
Ik ben persoonlijk voor het basismodel gegaan. Heb zowel de basis als de S gereden en voelde absoluut geen verschil in het vermogen of de afgifte ervan.

Ik heb ook helemaal geen problemen met de standaardvering. Dus ik stak $4.000 (de prijs hier) in mijn zak en deed uitlaat, wielen, veel Rizoma/Ducabike-onderdelen, Power Commander, enz.
Waar is "hier"? In de VS is het verschil tussen een basis- en een S-model op de Monster 1200 $2300.

#6 ·
'S of 'R'. Men heeft zelden spijt van het betalen voor een hogere kwaliteit. Ohlins + 10 pk ('S) of 25 pk ('R') + gesmede wielen ('R').

• Like
Reactions: Rensi
#11 ·
'S of 'R'. Men heeft zelden spijt van het betalen voor een hogere kwaliteit. Ohlins + 10 pk ('S) of 25 pk ('R') + gesmede wielen ('R').
Ja, wat hij zei. ^^^ :smile

Ik kan me voorstellen dat sommigen, om welke persoonlijke redenen dan ook, zouden rationaliseren dat een standaard of een S beter voor hen zou zijn dan een R; en dat is de juiste beslissing voor hen.

Maar ik betwijfel ernstig of R-eigenaren ooit zullen posten dat de motorfiets te goed stuurt en te veel vermogen heeft. :devil

Ik geloof ook dat het duidelijk is dat Ducati een verbeterde Monster zal produceren die verder gaat dan de R. Ik zou alleen niet verwachten dat dit snel zal gebeuren, gebaseerd op de geschiedenis. En wachten op een geweldige deal voor een gebruikte R kan lang duren. Vraag ter referentie aan uw lokale Ducati-dealer hoeveel R's hun commitment is.

#13 ·
Ik heb een andere mening. De mijne is de standaard 1200, die ik op straat rijd. Ik ben zeer aangenaam verrast door de standaardvering, die zeer goed presteerde tijdens een zomertrip naar de bochtige wegen van Zuidoost-Ohio. Ik twijfel er niet aan dat de Ohlins beter is voor racedagen (meer aanpassingen), maar de S- en R-modellen zijn voor degenen met veel geld en/of de wens om racedagen te doen.

#14 ·
Ik heb een andere mening. De mijne is de standaard 1200, die ik op straat rijd. Ik ben zeer aangenaam verrast door de standaard vering, die zeer goed presteerde tijdens een zomertrip naar de bochtige wegen van Zuidoost-Ohio. Ik twijfel er niet aan dat de Ohlins beter is voor circuitdagen (meer aanpassingen), maar de S- en R-modellen zijn voor degenen met veel geld en/of de wens om circuitdagen te doen.
Blij dat je tevreden bent met je motor. Dat is tenslotte waar deze hobby om draait.Maar glijd niet in een vorm van projectiebias en negeer het feit dat sommige mensen een R willen en er nooit mee naar een circuit gaan, of veel geld hebben, met de implicatie dat ze geld te verbranden hebben.Ik heb een R besteld en ben niet van plan om ermee te racen omdat ik te oud ben. Botten en spieren genezen langzamer in verhouding tot de leeftijd. Ik heb tien jaar geleden circuitdagen gedaan en wou dat het weer haalbaar was, maar wens in de ene hand, schijt in de andere. Kijk welke het eerst vol raakt. :devilWat betreft de implicatie van geld te verbranden, niet in mijn geval. Maar ik heb hard en lang genoeg gewerkt om een aantal van de dingen te kopen die ik waardeer. Die items zijn meestal wapens, auto's en motoren. Sommigen vinden me extravagant, maar ik heb mijn eigen prioriteiten en bezuinig op andere manieren. Anderen hebben andere prioriteiten dan de mijne, en ik hoop dat ze niet aannemen dat ze het recht hebben om mijn prioriteiten te beoordelen, want ik maak me nooit zorgen over die van hen. De mijne zijn de juiste voor mij en die van hen zijn voor zichzelf. Dat is een manier om projectiebias te vermijden.Normaal, S of R.....een dag op een van hen is een zegen.

#16 ·
HĂ©, koop alsjeblieft wat je leuk vindt. Heck, ik wil ook wel een R-model als iemand anders het verschil in geld wil voorschieten. Mijn punt was dat je geen S- of R-geld hoeft uit te geven (zoals velen hier suggereerden) om een goede, rijdende/handelende Monster 1200 te krijgen. Paarden voor cursussen en de standaard 1200 is geweldig op straat.

#17 ·
De R is echt ontworpen om te voldoen aan de eisen van motorjournalisten die klaagden over de voetsteunen en de prestaties op het circuit van de S. Als je het nieuwste en beste wilt en naar het circuit gaat, en het budget hebt, ga dan voor de R.

De meeste forensische rijders zullen waarschijnlijk het prestatie- of handlingverschil tussen de basis en de S niet merken, maar... de S heeft gouden vorken!!! En dat besefte ik pas onlangs, maar de S heeft ook andere velgen dan de basis 1200.

Ik ben een 1200S-eigenaar, en als ik hem vandaag opnieuw zou moeten kopen, zou ik nog steeds de S kopen en dezelfde grote upgrades uitvoeren - Termi-uitlaten en BST carbon wielen. Ik heb de circuitprestaties van de R niet nodig (en hij heeft een hogere zitting), en de componentenupgrades van het basismodel naar het S-model maken de S-model een betere koop.

Misschien wil je ook eens kijken naar een paar gebruikte modellen - er zijn 1200S-modellen die ik op dit forum heb zien staan die worden verkocht met veel geweldige opgewaardeerde onderdelen.

En waarom niet de 821 overwegen? Veel goedkoper en net zo knap, als je geen 1200cc nodig hebt.

#18 ·
Uw opmerkingen klinken tegenstrijdig. U drijft de spot met de gouden vorken van de "S" (de vorken verschillen tussen de standaard en de "S", zoals u weet, en niet alleen qua kleur), maar u zet BST-wielen op uw motor en een Termi-uitlaat op uw motor en suggereert dat u uw motor niet meeneemt naar het circuit. Dus waarom die veranderingen? Omdat het er goed uitziet en u gelukkig maakt?

U heeft meer in uw "S" gestoken dan de kosten van een "R"...

Ik val u of uw motor niet af. Het is van u, doe wat u wilt en doe wat u gelukkig maakt! Het is alleen zo dat uw opmerkingen geen rekening houden met de persoon zoals de persoon hierboven die de "R" zou kopen, alleen maar omdat die hem totaal aanspreekt.

Hell, op een dag ga ik een Desmosedici bezitten, en die zal misschien nooit een wiel op het circuit draaien... Ik wil er gewoon een!

• Like
Reactions: DarR
#22 ·
Mijn aankoop was niet gebaseerd op financiën... mijn dealer had op het moment dat ik de mijne kocht geen S-model op voorraad. Ik was op een late herfstdag aan het rijden op de 1100S multistrada en stopte spontaan. Ik maakte een proefrit met de 1200 en kocht hem meteen. Ik reis te veel voor mijn werk en moest over een paar dagen terugvliegen naar mijn baan, dus wachten op de levering van een S was niet echt wat ik wilde doen. Ik kon in ieder geval in de weekenden dat ik thuis was wat rijden op een nieuwe motor. En het R-model was er nog niet... Ik heb mijn standaard 1200 ook meegenomen naar het circuit... heb er enorm van genoten en hij presteerde prima. Enige klacht was de voetsteunpositie. Ik geef echter echt de voorkeur aan de supersport op het circuit. Koop welke motor je ook maar leuk vindt! Wie weet... Misschien ruil ik de 1200 over een jaar of twee wel in voor iets anders.

#24 ·
Ik weet dat ik hier in een zeer kleine minderheid ben, maar ik geloof dat de veranderingen aan het achterframe/zadel van de R voorkomen dat de Ducati-fabriekstassen kunnen worden vastgeschroefd.

Hoe gek het ook klinkt, dat is een dealbreaker waardoor ik de "S" zou houden in plaats van een R te kopen.

Ik gebruik de fabriekstassen maar een paar keer per jaar, maar het benadrukt wel hoe veelzijdig de machine is.

#33 · (Edited)
Ik ben het ermee eens, de Ohlins draaien voor mij om de verfijning/soepelheid op de weg, ik kan me niet druk maken om spiegelgladde racebanen, aangezien ik het monster niet meeneem naar het circuit.

Ik heb ook een rninet en ben overgestapt van de standaard vering naar Ohlins en het verschil is enorm. Goede vering is elke cent waard, voor mij dan.

#34 ·
Ik ben het ermee eens, de Ohlins gaan voor mij vooral over de verfijning/soepelheid op de weg, kan me minder schelen over glasgladde racebanen, aangezien ik het monster niet meeneem naar het circuit.

Ik heb ook een rninet en ben overgestapt van de standaard vering naar Ohlins en het verschil is dag en nacht. Goede vering is elke cent waard, voor mij dan toch.
Verbeterde vering zou fijn zijn, op de 696 rijden op een paar beruchte Belgische wegen is geen pretje... (lees darmverplaatsing)

Dus S is het :), ik zou misschien eens kijken naar de R ;) maar echt: dat is een duur monster :eek:

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#37 ·
De meeste wegen waar ik in CT mee te maken heb, behoren echter tot de slechtste van het land. Sterker nog, CT stond dit jaar op de tweede plaats van de slechtste wegen van het land, we zijn erin geslaagd om te verbeteren ten opzichte van vorig jaar, toen we de slechtste wegen hadden. Ik kan absoluut het verschil zien tussen een Ohlins-vering op onvergevingsgezinde wegen in tegenstelling tot bijvoorbeeld een Sachs. Een Ohlins-vering is soepeler en kan een ruw wegdek beter aan dan welke vering dan ook die ik ooit heb bereden. Ik heb sinds 1995 ongeveer 20 racefietsen gehad en ongeveer een derde daarvan was uitgerust met Ohlins.

#43 ·
Ik begrijp niet hoe een op het circuit gerichte motorfiets zonder een effectief windscherm kan komen.
Echt waar? Begrijp je het niet?

Ik zou de R niet zozeer "op het circuit gericht" noemen, maar eerder "door het circuit geĂŻnspireerd". Allereerst is de Monster nooit die motorfiets geweest. Hij is nooit gebouwd om zinvol te zijn voor de massa, vandaar dat hij zo in de smaak viel. De motorfiets is niet gebouwd volgens het principe "vorm boven functie" of "functie boven vorm". Het was altijd een 50/50 compromis. Rechte zithouding, licht agressief. Gemeen maar niet naar.

Ik heb veel threads gelezen vanaf het moment dat de carrosseriestijl veranderde, de typische opmerkingen konden als volgt worden samengevat:

"Met het gemonteerde flyscreen weet je niet dat het er is, maar als het eenmaal verwijderd is, weet je dat het er niet is."

Neem dat met een korreltje zout. De R kan echt een juweeltje zijn op het circuit, enorme motor, bakken met koppel, een echte glimlachgenerator. Het is echter geen echte circuitmotor, en dat zal het ook nooit worden. Als je grote kuipen, clip-ons en echte focus op het circuit wilt, koop je een Panigale. Als de nieuwe Monster ontworpen was voor echt comfort, zou hij eruitzien als een Cadillac met 4 wielen en een voorruit.

Ik probeer je niet af te kraken, maar geef je gewoon een beetje kritiek. Je moet alle voor- en nadelen afwegen. Geweldig uiterlijk, ja. Verbazingwekkende prestaties, ja. Betere rij-/touringpositie dan een echte sportmotor, ja. Wat windweerstand, ja. Een echt windscherm, nee.

• Like
Reactions: DarR
#45 ·
Van wat ik van mijn lokale dealer heb gehoord, kan de R die overal wordt getoond, een beetje veranderen om de prijs te verlagen. Ze worstelen om hem momenteel onder de $20000 USD te krijgen, ook al wordt hij getoond als een motorfiets van minder dan $20k. En de levering van de R ziet er ook uit als eind lente.

Degenen die al een aanbetaling voor een R hebben gedaan, welke prijs is u gegeven???

Ik heb om een paar redenen voor een S gekozen.
Ten eerste kreeg ik er een GEWELDIGE prijs voor en ten tweede wilde ik de Ohlins. Ik zal hem volgend jaar zeker een aantal keren op het circuit gebruiken. Ik wilde de mogelijkheid hebben om meer afstelling te doen. En om eerlijk te zijn, ik kreeg mijn S voor iets minder dan een niet-S. Dus het was een no-brainer!

#46 ·
Degenen die al een aanbetaling voor een R hebben gedaan, wat was de prijs die u is gegeven???
Mijn dealer accepteert aanbetalingen met de kanttekening dat de uiteindelijke aankoopprijs nog moet worden vastgesteld en dat de aanbetaling op verzoek van de klant wordt terugbetaald.

Daarom heb ik op basis van die overeenkomst een aanbetaling gedaan. Off the record vertelden ze me dat ik niet voor maart of april op levering moest rekenen. Ze hoopten die schatting te overtreffen, maar wilden zich niet vastleggen. Ze konden ook geen commentaar geven op de prijs totdat de fabriek de officiële basisprijs bekendmaakte.

Zelf lees ik alle verschillende berichten met gissingen en speculaties ter vermaak en diskonteer ik ze op dit moment allemaal. De meeste zullen verkeerd zijn, sommige zouden correct kunnen zijn, geen enkele kan op dit moment worden bewezen. :grin

#49 ·
@superflask @BushyAR15

Re: Post #17 tot 21
Hoi mensen, ik was eigenlijk vermaakt en heb genoten van jullie beide opmerkingen om verschillende redenen en vanuit verschillende invalshoeken.
Ik wilde ook een Monster.

Maar waarom heb ik de "R" gekocht?
Voor de look. Bad-Ass Black en hij zal nooit het circuit zien.

#51 ·
Ik ben van een 696 naar een 1200s gegaan. Ik heb er geen moment spijt van. Ik was de basiscomponenten van de 696 beu, dus ik wilde absoluut voor de S gaan met deze motor om de verbeterde goodies te krijgen. Ik heb een koopje gesloten, dus ik zou niets anders doen, maar dat gezegd hebbende, ik hou wel van een paar kleine verbeteringen op de R. Vooral de voetsteunen, de agressievere achterkant en de standaard demper. Hoe dan ook, je zit goed. Als geld echter geen probleem is voor je, zou ik zeker voor de S gaan.

#52 ·
@696DCRider Interessante post die kan worden uitgebreid naar het nieuwe model. De 2017 R is ongeveer $2200 meer dan het nieuwe 2017 S-model, maar ik denk dat je veel meer waar voor je geld krijgt voor het prijsverschil. De "R" geeft je Marchesini gesmede wielen, grotere R/T banden, een Ohlins stuurdemper, een mini kuip/scherm, een metalen achterlichtbeugel, een veel strakkere lak en meer pk. Je geeft echter een paar verbeteringen op, zoals een QuickShifter, een beter ABS-systeem, DWC en een vernieuwd display. Geconfronteerd met die keuze vandaag, zou ik nog steeds kiezen voor de "R" boven de "S".

#53 ·
@696DCRider

Interessante post die kan worden uitgebreid naar het nieuwe model.

De 2017 R is ongeveer $2200 meer dan het nieuwe 2017 S-model, maar ik denk dat je veel meer waar voor je geld krijgt voor het prijsverschil.

De "R" geeft je Marchesini gesmede wielen, grotere R/T banden, een Ohlins stuurdemper, een mini kuip/scherm, een metalen achterlichtbeugel, een veel strakkere lak en meer pk.

Je geeft echter een paar verbeteringen op, zoals een QuickShifter, een beter ABS-systeem, DWC en een vernieuwd display.

Geconfronteerd met die keuze vandaag, zou ik nog steeds kiezen voor de "R" boven de "S".
Nou en ja. Ik zou een R hebben gekregen als die er was toen ik de mijne kreeg en ik het me kon veroorloven. Maar in het prijsspectrum is het uiteraard 1200 basis>1200s>1200r. Mijn punt is vooral dat als je het je kunt veroorloven, ik minimaal voor de S zou kiezen. Het was fijn om eindelijk een betere vering en remmen etc. te hebben, afkomstig van mijn 696 en niet het gevoel te hebben dat ik die dingen zou moeten upgraden. Verder is het gewoon een kwestie van welke functies van degenen die je noemde belangrijker zijn voor de koper. Hoe dan ook, ze zijn allebei mooi.

Ze hebben zelfs de voetsteunen op de S nu gerepareerd. Ik sta op het punt om 800 dollar uit te geven om dat op de mijne te repareren [emoji30] Ik had het liever aan een andere upgrade besteed.

#54 ·
@696DCRider Toen ik het 2106 S-model testte, merkte ik de krappe hielruimte aan de rechterkant, maar het was geen dealbreaker. Heeft u gecontroleerd of het installeren van Termi's u wat meer beenruimte geeft?

#55 ·
@696DCRider

Toen ik het 2106 S-model testte, merkte ik wel de krappe hielruimte rechts, maar het was geen dealbreaker. Heeft u gecontroleerd of het installeren van Termi's u wat meer voetruimte geeft?
Ik heb volledige termi's op de mijne, maar ik vind het nog steeds niet fijn hoe mijn voeten daar zitten. Ik zou ook graag mijn knieën meer in de tank willen hebben.