Ducati Monster Motorcycle Forum banner
21 - 40 of 65 Posts
Ik woon in de stad, dus het wordt wel warm onder mijn kont in stop-and-go-verkeer. Als ik eenmaal op de binnenwegen rijd, stoort het me niet. Probeer eens op een Streetfighter V2 te rijden, die wordt heet.

Ik weet niet zeker of het alleen mijn fiets is of misschien omdat hij gloednieuw is, maar ik krijg de hitte, zelfs als ik met de snelheid van de weg rijd, niet alleen als ik stilsta. Ik zal het wat meer tijd geven om te zien of de dingen verbeteren naarmate de motor inloopt. Anders zal ik wat hittewerend materiaal onder de zitting fabriceren, zoals ducatispacers.com heeft voor de V2.

Stoort de warmte die via de zitting wordt overgedragen u, of de warmte die via de lucht op uw bovenbenen wordt overgedragen?
Want ik voel nauwelijks iets dat door de zitting zelf wordt overgedragen. De enige warmte die ik krijg, is bij lange stops op de benen als ik in een korte broek rijd, en zelfs dan, als het linkerbeen warmte krijgt, kan ik de fiets een beetje naar links leunen en gaat de warmte naar de rechterkant.

Goede vraag ... Ik heb er maar één keer op gereden, maar ik zal daarop moeten letten. Ik weet zeker dat het van de zijkanten komt, maar ik zal de volgende keer moeten kijken hoe de stoel daadwerkelijk aanvoelt.

Soooo, dit is mijn 2e jaar op de Monster en het is een HEET motorfiets! Figuurlijk en letterlijk. Ik rijd er eigenlijk niet meer mee naar mijn werk of wanneer de temperaturen boven de 32 graden Celsius komen en ik vermijd het verkeer, dit is geen comfortabele stop-and-go machine, maar daar heb ik hem niet voor gekocht. Gelukkig kan ik met de Ninja 400 van mijn zoon naar mijn werk of in de stad rijden, 1000x cooler.

Heb wat onderzoek gedaan en kwam met het volgende:

1. Ducati's worden over het algemeen heet
2. Alle moderne motoren die Euro5-conform zijn, worden heter dan oudere motoren omdat ze zo arm lopen. Dit zou me doen geloven dat een nieuwe MAP en CAT-verwijdering zouden moeten helpen
3. V-twins, vooral grotere V-twins, zijn heter omdat de bovenkant van de achterste cilinder zo dicht bij de zitting/tank zit
4. Sommige motorfabrikanten hebben manieren bedacht om de hitte weg te blazen van de rijder, maar Ducati nog niet. Kawasaki heeft een manier gevonden om de hitte op de Ninja 650 naar beneden op de grond te blazen, geniaal!
5. De Monster voelt aan alsof hij een heteluchtpistool op mijn rechterknie richt en zomerse mesh-broeken zijn het ergst omdat je het allemaal voelt.

Dit alles heeft me doen nadenken of ik ooit nog een Ducati zou kopen. Ik ben dol op mijn Monster en ik houd hem nog jaren, maar de zomertemperaturen zijn in MA zo hoog geworden dat het gewoon een oncomfortabele motorfiets is om de meeste tijd van juli tot begin augustus te rijden. Mijn zoon kan hier wel eens de vruchten van plukken, want ik kan zijn Ninja 400 misschien inruilen voor een Ninja 650 om dit nieuwe warmteafvoerontwerp te waarderen en niet constant de 400 in de rode zone te hoeven draaien om met een redelijke snelheid ergens te komen:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

Ik denk dat ik op een dag een touring- of Adv-motorfiets wil, maar het zal waarschijnlijk niet de Multistrada zijn vanwege deze hitte. Toegegeven, ik haat de hitte in het algemeen en zou naar Noord-Canada verhuizen als ik kon. Zoals anderen hebben gezegd, maakt die hitte de Monster hier van oktober tot april een geweldige motorfiets, heb het afgelopen jaar elke maand gereden.

Goed gezegd en ik ben het er helemaal mee eens!

Interessante observatie die ik dit weekend heb gedaan. De motor geeft meer warmte af met de baffles eruit dan met de baffles erin. De Termi race-uitlaat wordt geleverd met de baffles erin, dus ik neem aan dat de afstelling ook met de baffles erin is gemaakt.

Als ik ze eruit haal, vermoed ik dat de afstelling armer wordt, wat een hetere motor betekent, omdat er niet zoveel brandstof in de verbrandingskamer wordt geïnjecteerd om deze te koelen. Met andere woorden, een armere AFR.

Een ding dat ik nu doe, is rijden met mijn knieën een beetje gespreid - ik heb altijd de neiging om de tank te omhelzen, maar dat houdt de warmte alleen maar tegen je dijen.

Goed gezegd en ik ben het er helemaal mee eens!

Interessante observatie die ik dit weekend heb gedaan. De motor geeft meer warmte af met de dempers eruit dan met de dempers erin. De Termi race-uitlaat wordt geleverd met de dempers erin, dus ik neem aan dat de afstelling ook met de dempers erin is gemaakt.

Als ik ze eruit haal, gok ik dat de afstelling armer wordt, wat een hetere motor betekent, omdat er niet zoveel brandstof in de verbrandingskamer wordt geïnjecteerd om hem te koelen. Met andere woorden, een armere AFR.

Een ding dat ik nu doe, is met mijn knieën een beetje gespreid rijden - ik heb altijd de neiging om de tank te omhelzen, maar dat houdt de warmte alleen maar tegen je dijen.
Los van de hitte, maar is er een enorm verschil in geluid met de db-killers eruit vs. erin? Ik heb net mijn racesysteem gekregen en installeer het morgen.

Ja, een groot verschil. Uiteindelijk heb ik de onderste baffle erin gehouden en de bovenste eruit gelaten. Waarschijnlijk zal ik het zo houden.

• Like
Reactions: 206_MonsterSP
Je zult merken dat het uitlaatpad meer een rechte lijn naar de onderste uitlaatdemper is, dus als je het wat luider wilt dan ik het heb, haal dan de baffle uit die onderste uitlaatdemper en laat de bovenste erin.

Los van de hitte, maar is er een enorm verschil in geluid met de db-killers eruit vs. erin? Ik heb net mijn racesysteem gekregen en installeer het morgen.
Hoe werkt het precies als je het online bestelt? Hoe krijg je de tune? Zit er een soort sleutel/code in de verpakking?
Ik vraag het omdat online goedkoper is dan bij de lokale dealer.

hoe werkt het precies als je het online bestelt? hoe krijg je de tune? zit er een soort sleutel/code in de verpakking?
Vragen omdat online goedkoper is dan bij de lokale dealer
Kan alleen via de dealer.

ik begrijp dat de tune door de dealer wordt gedaan, maar de aankoop van het pakket kan ook online. Ik begrijp alleen niet hoe het werkt als het gaat om de tune
De dealer bestelt ook de uitlaat. Je installeert hem of zij doen het, maar je betaalt hen om de tune te laten installeren. Het was ongeveer $70 voor mij.

Hoe werkt het precies als je het online bestelt? Hoe krijg je de tune? Zit er een soort sleutel/code in de verpakking?
Ik vraag het omdat online goedkoper is dan bij de lokale dealer
Als je via een erkende dealer koopt, hebben zij de mogelijkheid om de UpMap-tune te ontgrendelen met behulp van je VIN. Het online kopen van de uitlaat is veel goedkoper dan via de dealer. Je hoeft de dealer NIET per se te gebruiken.

Ik weet niet zeker of de dealer de tune zal laden als je de uitlaat ergens anders koopt, maar laat het ons weten als je dat doet en wat ze je voor de tune in rekening brengen.

Ik weet niet zeker of de dealer de tune zal laden als je de uitlaat elders koopt, maar laat het ons weten als je dat doet en wat ze je voor de tune in rekening brengen.
Mijn dealer in de Verenigde Staten zou het gratis voor me doen terwijl ik mijn inbraakservice laat uitvoeren. Ik ben echter niet zeker van andere dealers/landen.

Goed om te weten. Ik kreeg 10% korting op de uitlaat bij de dealer, dus ik weet niet zeker of het elders goedkoper is. Hoe dan ook, te laat voor mij.

21 - 40 of 65 Posts