Ducati Monster Motorcycle Forum banner
21 - 40 of 64 Posts
Man Grote stap voor stap omhoog...

Gewoon nieuwsgierig wat de symptomen waren ......

De reden dat ik het vraag is dat ik een 06 S2R1000 bezit. Laatst, toen ik naar huis reed van een lange rit, toen ik uitrolde en naar het stopbord ging, trok ik de koppeling en toen sloeg de motor af. Hij liep tot dat incident perfect, hij startte meteen en sindsdien niets meer. Dus ik heb er niet veel over nagedacht, behalve dat ik bij die bepaalde rit zo weinig brandstof had en voor het eerst maar één gallon 87 ongelode benzine met ethanol moest gebruiken, omdat ik 89 ethanolvrije benzine heb gebruikt.

Toen ik thuiskwam, hebben mijn zoon en ik ongeveer 1/4-1/2 gallon van die brandstof afgeheveld en zijn we naar de pomp gereden om goede ethanolvrije benzine te halen. Toen ik vandaag de forums aan het bekijken was, kwam ik dit draadje tegen ... Ik dacht: KOM OP, ik hoop dat ik dit probleem niet hoef mee te maken ...

Met andere woorden, je zegt... ofwel doorrijden en kijken ofwel bij twijfel uit elkaar halen om te controleren of dat het oplost of een einde maakt aan de spanning...?

Precies. Als het besluit om het te presenteren, lijkt het dit altijd op ongelegen momenten te doen. Gelukkig heb ik meerdere fietsen, dus ik heb de diagnose gedaan die in andere berichten wordt beschreven. Mijn probleem was de zwarte draad.

Verzonden vanaf Motorcycle.com Free Appg
Ik neem aan dat u verwijst naar de zwarte draad in dezelfde bundel die op de foto te zien is. Ik denk dat als iemand zo ver komt, het verstandig is om alle 4 de draden te controleren ..!

Ja. Met een ohmmeter die op beide uiteinden van elke draad was aangesloten, identificeerde ik de kortsluiting van de zwarte draad toen ik ermee knoeide. Ik vond een vervangende kabelboom van California Cycle Works voordat ze deze uit de handel namen en installeerde deze. Nu ben ik op zoek naar reparaties voor mijn OEM-kabelboom.

Ja. Met een ohmmeter op beide uiteinden van elke draad bevestigd, identificeerde ik de kortsluiting van de zwarte draad terwijl ik ermee bezig was. Ik vond een vervangende kabelboom van California Cycle Works voordat ze deze stopzetten en installeerde deze. Nu ben ik op zoek naar oplossingen voor mijn OEM-kabelboom.

Verzonden vanaf Motorcycle.com Free Appg
Welke kabelboom bedoel je? De interne bedrading van de brandstofpomp of de hoofdkabelboom van de motorfiets. Als je het probleem al hebt opgelost, wat wil je dan nog meer?

Tank intern. Ik heb het gerepareerd met een flensharnas dat niet meer wordt verkocht vanwege brandstoflekkage. Ik heb het gevoel dat het slechts een kwestie van tijd is voordat ik brandstof op mijn verticale cilinder druppel.

Heb de Duc meegenomen voor een 2e run sinds het uitschakelincident en ik kan hem niet laten opspelen.. Ik zal het een kans geven en kijken.. Als het nog een keer gebeurt, dan moet de tank eraf. Tenzij mijn nieuwsgierigheid de overhand krijgt tussen nu en dan

HĂ© jongens, mijn '06 S2R1k heeft onlangs af en toe startproblemen. Hij start prima, maar weigert aan te slaan. Het probleem begon na een olieverversing en wasbeurt afgelopen weekend, dus er kan iets nat zijn geworden dat niet de bedoeling was, misschien de bedrading van de brandstofpomp?

Zijn er nog ontwikkelingen geweest bij het oplossen van het probleem met de bedrading van de brandstofpomp?

Na meer gegoogel zie ik dat je een vervangende kabelboom van Ducati kunt krijgen voor ongeveer $140, onderdeelnummer 51020032A. Bevestigd als een goede vervanging door CA-Cycleworks.

Attachments

HĂ© jongens, mijn '06 S2R1k heeft onlangs af en toe startproblemen. Hij start prima, maar weigert aan te slaan. Het probleem begon na een olieverversing en wasbeurt afgelopen weekend, dus er kan iets nat geworden zijn dat niet de bedoeling was, misschien de bedrading van de brandstofpomp?

Zijn er nog ontwikkelingen geweest bij het oplossen van het probleem met de bedrading van de brandstofpomp?
Een goede plek om te beginnen is om te luisteren en te controleren of de brandstofpomp primeert wanneer je de sleutel op ON zet. Als de brandstofpomp primeert (zoemend geluid) tijdens je mislukte pogingen om de motor te starten, kan dit op iets anders wijzen.

Als de pomp niet primeert, begin dan met het onderzoeken van de draden die naar de brandstofpomp leiden. Als je 12V ziet over de hete draad naar de aarde wanneer je de sleutel omdraait, maar de pomp niet draait, dan kun je waarschijnlijk aannemen dat het iets intern is aan de brandstoftank. Misschien hetzelfde probleem.

De kit van CA-cycleworks lijkt een relatief foolproof oplossing; de meeste inspanning leek echter de montage en demontage van de brandstoftank en de pomp te zijn. Toen ik eenmaal bij de bedrading was, ging het solderen en opnieuw ingieten snel, dus ik besloot het geld dat aan de kabelboom werd besteed te besparen.

Ik heb dezelfde problemen met mijn '06 S2R1K, en na veel onderzoek en overleg met CA-cycleworks ben ik bezig met het installeren van een kabelboom van een superbike (1098) in mijn monster. Als iemand geĂŻnteresseerd is in een permanente oplossing, raad ik aan contact op te nemen met Candice/Chris en hun adapter te bemachtigen.

Of je zou gewoon de kabelboom p/n 51020032a kunnen vervangen, een verborgen nummer dat Ducati niet wil dat je weet, maar dat verkrijgbaar is bij elke Ducati-dealer voor ongeveer 150 dollar, wat nog steeds schandalig is, maar beter dan 1000.

Bouw de brandstofpompkabelboom opnieuw op met ethanolbestendige epoxy

Ik heb geprofiteerd van veel berichten op deze site en ik hoop dat het volgende iemand kan helpen. Er is al een uitstekende post van monster.orgy die heeft geholpen mijn elektrische probleem met de brandstofpomp op te lossen. Mijn bericht is bedoeld om daarop voort te bouwen, voornamelijk met betrekking tot de selectie van epoxy-materiaal.

Ik kocht de motorfiets nieuw (2005 Monster S2R 800) en had geen problemen. Als bewijs van acculaders had ik pas in 2013 een nieuwe accu nodig. Toen ik een nieuwe accu kocht, was de benzinetank uitgezet en was het niet mogelijk om de tank te ontgrendelen en omhoog te zwaaien om de accu te bereiken. In plaats daarvan moest de tank worden verwijderd door hem aan de achterste scharnier los te schroeven. Een langere steunset voor de brandstoftank werd door de dealer geĂŻnstalleerd onder speciale garantie die de defecte uitzetting van de plastic brandstoftank dekte.

Tot het punt van dit bericht: Eind vorige zomer startte de motor niet of sloeg hij snel na het starten af. Toen stopte hij helemaal met starten, hoewel hij krachtig ronddraaide. Nadat ik alle forums had gelezen, volgde ik deze probleemoplossings- en reparatiesequentie.

1. Zoemt de brandstofpomp hoorbaar wanneer de elektriciteit wordt ingeschakeld? Ik kon het niet zeker weten, want ik hoorde wat geluid. (Achteraf gezien na de reparatie weet ik dat het volledige geluid er niet was en wat ik hoorde een intermitterende brandstofpomp zou kunnen zijn.)

2. Werkt de motor wanneer er startvloeistof rechtstreeks in de luchtinlaten wordt gespoten? Ja, dat deed het. Dit leidde me tot de overtuiging dat het een probleem met de brandstoftoevoer was.

3. Bereikt elektriciteit de brandstofpomp, gemeten buiten de tank? Ja. De aansluiting die elektriciteit naar de brandstofpomp levert, is niet gemakkelijk te onderzoeken, maar je kunt creatief worden met wat draad en een kleine voltmeter. Dit betekende dat het tijd was om de brandstofpompsamenstelling te bekijken.

4. Leeg de tank. Ik gebruikte een stuk doorzichtige vinylslang om de tank eerst in de horizontale positie en later terwijl ik de tank rechtop hield, leeg te zuigen om bijna alle brandstof eruit te halen. De doorzichtige vinylslang was erg handig omdat ik de brandstof kon zien beginnen te stromen voordat ik per ongeluk iets inslikte!

5. Verwijder de pomp door de 6 inbusschroeven los te schroeven. Dit was het moment dat ik foto's begon te maken van elke stap, zodat ik later zou weten hoe ik hem weer in elkaar moest zetten. Ik leegde ook nog wat resterende brandstof en maakte wat kleine deeltjes uit de tank schoon.

6. Controleer de weerstand van elke draad van buiten de tank naar de bijbehorende kleur aan de binnenkant. Deze gaan van connector A aan de buitenkant naar B of C, zoals te zien is op de foto hieronder. De foto toont alles gedemonteerd voordat de montage opnieuw wordt gestart. Ik heb ook het brandstoffilter verwijderd om het te vervangen.

7. Ik ontdekte dat één zwarte massadraad intermitterend was toen er zachtjes aan werd getrokken. De epoxy was rot en brokkelde gemakkelijk af bij het schrapen met een schroevendraaier en de zwarte draad kwam bijna onmiddellijk los. De andere draden leken in orde, maar ze kwamen ook gemakkelijk los nadat alle epoxy was weggekrabd. Dus niet alleen de epoxy was rot, maar ook het soldeer (tenzij het in de eerste plaats niet was gesoldeerd) was ook verdwenen. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat een elektrische verbinding niet op zijn minst was gekrompen. In beide gevallen besloot ik alle 4 de verbindingen te solderen en vervolgens het geheel in ethanolbestendige epoxy te omsluiten.

8. Ik maakte schoon met een wattenstaafje en aceton nagellakremover totdat ik tevreden was dat het klaar was om te solderen.

9. Solderen was nogal lastig en ik zou dit afraden, tenzij je al heel veel hebt gesoldeerd. Vergeet niet overtollig flux te reinigen, aangezien dit corrosief is, en de weerstand te meten nadat het solderen is voltooid en voordat alles wordt afgedicht. Ik smolt per ongeluk door de rode stroomdraad en dit bracht me ertoe na te denken over hoe ik deze opnieuw kon isoleren om het risico op vonken in de tank te voorkomen! Gelukkig zou de epoxy die ik zou gebruiken om de verbindingen te vullen en te omsluiten, ook als isolatie dienen als deze rond de draad werd aangebracht.

10. Ik weet niet hoe lang een gewone epoxy met twee componenten zou meegaan, maar gezien de moeite om de bedradingsverbindingen opnieuw op te bouwen, heb ik wat tijd besteed aan het onderzoeken van iets dat hopelijk een tijdje bestand is tegen brandstof met ethanol. Hier vermeld ik de 3 die ik heb gevonden.

(I) LOCTITE E-120HP HYSOL EPOXY ADHESIVE. Dit is wat ik uiteindelijk heb gebruikt. Het is zeer chemisch, brandstof- en ethanolbestendig. Blijkbaar is het exportbeperkt vanwege het gebruik in de lucht- en ruimtevaart, dus het zou goed genoeg moeten zijn voor de snelheden van een Ducati! Het is niet het gemakkelijkst verkrijgbaar, maar is online verkrijgbaar in de kleine hoeveelheid van 50 ml voor $ 12. Uiteindelijk gebruikt u er slechts een vijfde van. Idealiter heeft u ook een applicatiepistool en een mengmondstuk nodig, maar ik heb het gewoon met de hand gemengd. Het is vrij vloeibaar, dus het is heel gemakkelijk om in de verbindingsruimte te gieten. Nadat ik voldoende hoeveelheid op een kartonnen oppervlak had gemengd, gebruikte ik een rietje om het op te zuigen en vervolgens in de verbindingsruimte te persen. Toen het iets minder vloeibaar was, bedekte ik ook de elektrische draden ermee, in de hoop mijn gerafelde draad te isoleren.

(II) PERMATEX 84334 ETHANOL RESISTANT FUEL TANK REPAIR SEALANT ADHESIVE. Dit is gemakkelijk verkrijgbaar bij Autozone etc. Het heeft echter de consistentie van harde stopverf en moet worden gekneed en verwarmd om er beter mee te kunnen werken. Ik denk dat het zorgvuldigheid vereist om het op een manier aan te brengen die ervoor zorgt dat de gesoldeerde verbindingen goed worden afgedicht.

(III) PERMATEX® MOTOSEAL® 1 ULTIMATE GASKET MAKER GREY. De technische gegevens vermelden: “Het product behoudt effectieve eigenschappen in contact met automotive vloeistoffen, zoals motorolie, benzine, transmissievloeistoffen, alcohol en antivriesoplossingen”. Het kan gemakkelijker zijn om mee te werken dan de reparatiestopverf voor de brandstoftank.

11. Het weer in elkaar zetten ging snel. Eén gebroken stalen clip moest worden gerepareerd, dus wees voorzichtig bij het verwijderen ervan. Ik had ook twee van de speciale stalen slangklemmen met het nieuwe brandstoffilter besteld, maar kon ze niet laten werken omdat ze een speciaal gereedschap nodig hebben om goed te krimpen, dus ik gebruikte uiteindelijk roestvrijstalen slangklemmen van de kleinste maat van Home Depot. (Dit is waar ik zou aanraden Zen en de kunst van het motoronderhoud te lezen als je problemen hebt.) Ik gebruikte vet op de O-ring in plaats van een nieuwe en tot nu toe lijkt het goed te gaan en niet te lekken.

De motor sloeg bij de eerste poging niet aan, wat me dat gevoel van wegzakken gaf, maar werkte als een charme zodra de brandstofpomp voldoende was voorbereid. Het geluid van de pomp is luid en duidelijk elke keer dat ik de elektriciteit inschakel. Tot nu toe ziet het er goed uit. Nogmaals bedankt aan de anderen die me in deze reparatie zijn voorgegaan. Als er meer gebeurt, zal ik het hier plaatsen. Vrede.

Attachments

51020032A heeft de kleine aardingsdraad niet. nodig?

Of je zou gewoon de bedradingsboom p/n 51020032a kunnen vervangen, het is een verborgen nummer dat Ducati niet wil dat je weet, maar verkrijgbaar bij elke Ducati-dealer voor ongeveer 150 dollar, wat nog steeds schandalig is, maar beter dan 1000
HĂ© sorry om een oud draadje terug te brengen... maar ik probeer onlangs de kortsluiting in mijn brandstofpomp te repareren, dus ik heb het hierboven genoemde onderdeel 51020032A gekocht...

Heeft iemand van jullie het geĂŻnstalleerd? Ik heb mijn brandstofflensamenstelling in stukken en het nieuwe onderdeel heeft niet de kleine aardingsdraad die mijn oude bedrading wel heeft.
Het is een kleine zwarte draad die verbinding maakt met de schroef die het brandstoffilter op zijn plaats houdt, evenals een ander onderdeel (ik heb het de brandstofregelaar genoemd, maar weet het niet zeker).

Ik wil niet alles in elkaar zetten om erachter te komen dat mijn probleem nog steeds optreedt of erger nog... ik weet niet, een explosie of zoiets? :S

Alstublieft, alle hulp of geruststelling zou geweldig zijn!

Bedankt!
Dainjah

Heb je dit opgelost? Ik ben momenteel dezelfde reparatie aan het uitvoeren en twijfel of ik een nieuw onderdeel moet bestellen bij CA-Cycleworks (die in het verleden problemen hebben gehad met lekkage), mijn bestaande onderdeel moet reviseren waarbij de draden zijn vastgelijmd, of dit onderdeel 51020032A moet aanschaffen... dat blijkbaar een aardedraad mist. Uw inzicht zou helpen.

Bedankt

Welnu, ik dank jullie allemaal voor deze post, want het heeft me net gered.

Om de bovenstaande vraag te beantwoorden... knip gewoon de kleine aarddraad van de oude kabelboom af en soldeer deze op de nieuwe stekker.
Als je een heel klein voorwerp gebruikt, kun je de aardclip uit de zwarte plastic stekker losmaken.
Misschien kun je het naar een professional brengen en de oude aarddraad op de nieuwe vrouwelijke aardclip laten solderen en deze dan terug in de plastic behuizing klikken.

Ik heb een paar niet-ethanol stations in de buurt gevonden, dus ik gebruik dat spul vanaf nu.

Nogmaals bedankt, en hopelijk helpt deze post iemand.

Vertrokken voor een zondagse rit en mijn SR21K stopte er gewoon mee. Na het prutsen met zekeringen en relais sloeg ze weer aan, dus ik..... kwam een paar kilometer VERDER WEG van huis en natuurlijk stopt de motor weer.

Ja, geen zoemende brandstofpomp maar een sterke relaisklik. Tijd om te googelen naar brandstofpomp problemen met SR2's...

Deze thread gevonden en besloten om de reparatie onmiddellijk aan te pakken. Gemakkelijk om bij de pomp te komen. Het verwijderen van de plastic behuizing van de pomp is lastig. Oude epoxy was supergemakkelijk schoon te maken en ja, mijn positieve brandstofpompdraad was losgeraakt. Opnieuw gesoldeerd en gelijmd met brandstofbestendige Permex RTV. Terug op de weg na 12 uur uitharding van de lijm.

PRO TIP!!!! U kunt de bedrading controleren door een continuĂŻteitstest uit te voeren vanaf de pigtail.

Hoe dan ook, nogmaals bedankt voor de thread en alle foto's.

AFBEELDINGEN zijn 1 & 2. bedradingsstekker zoals aangetroffen 3. opgraving en losgeraakte draad gevonden 4. alle andere draden solide (echt) en het lezen van de pin voor opnieuw solderen. 5. solderen voltooid

Attachments

21 - 40 of 64 Posts